Overige


WALKTHROUGH : DEEL 15 : LANAYRU SAND SEA


Naar LANAYRU CAVES
Als je LANAYRU binnenkomt, laat je jezelf afzetten aan LANAYRU WEST DESERT. Je komt nu aan een groot zandveld uit waar de monster met de grote schelpen zitten. Dood de vijanden en gebruik de schelpen om naar de overkant te komen. Net voor je door de poort richting het gebied voor de TEMPLE OF TIME gaat, zie je links van een pad waar je naar boven kan. Volg dit pad tot je bij enkele plateaus bent waar je kunt CLAWSHOTTEN. Schiet je naar het platform en ga binnen in LANAYRU CAVES.

Als je buiten het pad verder naar links volgt, kun je een mijnkar naar beneden duwen om een shortcut te genereren.

LANAYRU CAVES
Ga in de grot rechtdoor tot je in een grote centrale ruimte komt waar 4 gangen vertrekken. Speel in het midden van de ruimte (bij de vlinders) op je GODDESS'S HARP zodat een standbeeld verschijnt. Je krijgt ook nog een EVIL CRYSTAL.

In de kist in deze kamer vind je een MONSTER HORN. Je kunt de rotsen in deze ruimte opblazen om zo in kleine tunneltjes te kruipen. Meestal zitten er enkel rupees in.

Praat daarna met Golo, de goron, hij zal je een SMALL KEY geven.

Schiet jezelf naar de clawshot target boven de gesloten poort en open met je sleutel de poort. Volg daarna de gang verder tot in LANAYRU SAND SEA.

LANAYRU SAND SEA
Schiet met je CLAWSHOTS van paal naar paal tot je beneden op een platform komt. Schiet daarna nogmaal met je CLAWSHOTS zodat je over de kapotte loopplank raakt en op het vaste land komt.

Ga daarna naar rechts waar je op de kisten kunt kruipen. Redelijk wat naar rechts kun je, als je op de kisten zit, een plek zien waar je naartoe kunt met de CLAWSHOTS. Schiet ernaar en loop daarna verder de kamer in waar je een GODDESS CUBE ziet (noorden van kaart, kleine cirkelvormige kamer). Doe er een Skyward Strike op. Daarna keer je terug over de kisten naar de centrale steiger bij het vogelstandbeeld.

Loop op de steiger naar boot en sla op timeshift steen op de boot. Hierna kun je met de boot varen. Spreek met de schipper en hij zal je naar SKIPPER's RETREAT sturen om zijn landkaart te zoeken. Spring nu in de boot en vaar naar de aangeduide plek (zet een beacon op de kaart).

Interessante link

SKIPPER'S RETREAT
Bij de aangeduide plek kun je via de pier aan land gaan en uitkomen in SKIPPER'S RETREAT.

Volg het pad naar rechts en dood de vijanden in het zand met bommen. Je moet jezelf met CLAWSHOTS naar boven schieten via de torens. Soms moet je zwevende planten tussen de torens gebruiken om van toren naar toren te raken. Op bepaald moment moet je een grot openblazen met een bom. Als je door de tunnel gaat en verder je CLAWSHOTS gebruikt kom je uiteindelijk bij een brug met een dikke vijand op. Bij deze brug vind je ook graafplekken waar een LANAYRU ANT in zit. Als je snel over de brug loopt, kun je gewoon over de vijand springen via zijn schild en moet je hem niet verslaan!. In de kleine kist zit een rode rupee.

Als je op dit platform rond kijkt, zie je een toren met gras vanboven en klimop aan de zijkant. Schiet met CLAWSHOTS er naartoe zodat je op de klimop komt. Klim op de klimop wat opzij en schiet jezelf dan naar een volgende toren met klimop op. Voor je zie je nu een GODDESS CUBE waar je een Skyward Strike op moet doen. Keer daarna terug naar het platform waar je de kist met de rode rupee vond.

Ga hierna met je CLAWSHOTS naar het naburig eiland waar een rode vlek op te zien is. Gebruik je WHIP op dit uit te grond te trekken, het is een rondvliegende clawhost target. Je kunt met je WHIP ook de vogel dichterbij trekken en verslaan. Schiet jezelf naar de clawshot target die je net vrijmaakte en schiet jezelf daarna verder naar een toren.

Vanop deze toren zie je een clawshot target met een vleesetende bloem bij. Dood deze bloem door met je BEETLE de stengel door te vliegen. Schiet jezelf met je CLAWSHOTS naar de target en daarna naar een toren waar 2 vogels rondvliegen. Trek de vogels dichterbij met je WHIP en dood ze daarna. Vanop deze toren schiet je jezelf naar de bewegende target. Wacht terwijl je hangt op het juiste moment zodat je jezelf door de verlaging in de rotsen naar een andere bewegende target kan schieten. Daarna kun je binnen gaan in het huis van de schipper.

Binnen in het huis blaas je al het zand weg met je GUST BELLOWS. Je vindt rupees, een AMBER RELIC en een kist waar de ANCIENT SEA CHART van de schipper in zit. Je vindt ook een stoel waarop je kunt zitten en al je hartjes kunt bijvullen. Altijd handig!

Als je nu terug naar buiten gaat en bovenop het huist klimt (eerst via kist, daarna via klimop), vind je helemaal bovenaan verschillende SAND CICADA.

Als je vanop de uitstekende plank naar beneden springt, kun je zweven naar een eilandje met een kist. In de kist zit een zilveren rupee. Ga daarna (gebruikmakend van de CLAWSHOTS) terug naar de schipper en geef hem de landkaart.

SHIPYARD
De schipper al een nieuwe locatie op de kaart zetten. Vaar er opnieuw naartoe (zet beacon). Slalom tussen de rotsen en gebruik het kannon om eventuele vijaden uit te schakelen. Uiteindelijk kom je aan een pier en kun je de SHIPYARD bezoeken.

Ga naar rechts naar de 2 grote hagedissen. Je kut er snel voorbij lopen of ze verslaan indien je LIZARD TAIL wil verzamelen.

Ga daarna daarna verder tot je in het gebouw in de mijnkar kan springen. Het eerste mijnkar parcours is niet moeilijk. Je moet gewoon naar binnen leunen in bochten en nooit opzettelijk vertragen. Spring op het einde uit de kar en vervolg je weg rechtdoor. Je komt onderweg nog een GERUDO DRAGONFLY tegen. Spring daarna in de tweede mijnkar.

Het tweede mijnkar parours is iets moeilijker. Je moet bij de splitsingen de juiste kant nemen en zorgen dat je niet in oneindige lussen blijft steken. Bestudeer de kaart goed en probeer enkele malen. Op het einde raken is uiteindelijk niet zo heel moeilijk als je enkele malen probeert. Spring op het einde uit de kar en ga naar de grote zaal.

De grote zaal is met zand gevuld. Begin met je GUST BELLOWS het zand weg te blazen zodat MOLDARACH zichtbaar wordt. Het is dezelfde vijand als in de LANAYRU MINING FACILITY en moet op dezelfde wijze verslaan worden. Eerst de scharen aanvallen, daarna zijn oog.

Nadat je de vijand verslaan hebt, ga je terug naar buiten en ga je naar de schipper. Zijn vermiste boot is hier niet te vinden. Je zult nog wat verder moeten varen dus! Spring nu in de boot en vaar naar de aangeduide plek (zet een beacon op de kaart).

Interessante link

PIRATE STRONGHOLD
Bij de aangeduide plek aangekomen, spring je via de pier aan land. Je bent nu in de PIRATE STRONGHOLD.

Aan de rechter kant van het gebouw is een poort te vinden waardoor je naar binnen kunt gaan. Ga in de kamer waar de timeshift steen ontbreekt door de deur rechts. Ga verder door de gang tot je 2 grote hagedissen tegenkomt. Als je ze verslaat, krijg je LIZARD TAIL. Ga daarna verder en spurt door het drijfzand en ga door de poort erachter.

Je komt op je linker kant een timeshift orb tegen. Hiermee kun je tijdelijk en lokaal een timeshift effect bekomen. Neem deze op en loop verder de gang door. Na wat draaien en keren kom je in een kamer met verschillende tonnen vijanden tegen. Versla deze vijanden en ga daarna verder. Ga met de timeshift orb verder tot je een laser vijand tegen komt. Versla deze met 2 horizontale slagen en een steek in het oog. Ga daarna verder met je orb. Recht voor je is een kamertje met een kist in. Leg de orb ver genoeg van de kist op de grond zodat je binnenkunt in de kamer, in de kist zit een zilveren rupee. Neem daarna de orb en ga de gang naar links in.

Je komt in een grote ruimte met zand. Je vindt hier op de grond nog een ANCIENT FLOWER. Ga nu naar links (met de orb in je handen) op het verhoog en spring telkens op de verhogen die uit de grond komen. Na enkele keren ben je door de zandvlakte en kun je een gang volgen tot je bij een hekken komt.

Leg de orb voor het hekken (ver genoeg van het laser poortje) en volg het pad erlangs zonder orb. Aan de achterkant van de tralies kun je aan de hendel hangen zodat het open gaat. Neem nu de orb en ga verder. Je komt nu opnieuw in een zandvlakte.

Gebruik nu je orb om door vlakte te gaan. Om bij de kist in de kamer te komen, leg je de orb op de grond zodat de muur voor de kist niet naar boven komt en spurt je over het zand naar de kist. In de kist zit een MONSTER HORN. Ga daarna door de gang en versla de 3 vleesetende bloemen (en nog wat andere vijanden). Je komt nu opnieuw in een zandvlakte.

Ga in deze zandvlakte naar links en leg je orb ver genoeg van het gat in de muur zodat je nog binnenkunt. Ga door het gat in de muur naar het kamertje en sleep de kist op de schakelaar op de grond en een poort gaat open. Ga met de orb door deze poort naar de volgende ruimte.

Ga in deze ruimte naar links en versla de 2 laser vijanden. Leg de orb nu neer op de grond tegen de muur met de tralies aan de onder kant van de muur (zo maak je een schakelaar vrij aan de andere kant van de muur). Keer daarna terug en ga nu zonder de orb door de andere deur. Je komt in een grote ruimte met een kist. In de kist zit een MONSTER HORN. Hang nu aan de schakelaar aan de muur die je vrij maakte door de orb op de grond te leggen. Ga nu door de geopende poort je orb halen en loop ermee naar de 2 vijanden bij de poort zodat ze levend worden. Wees slim en laat ze apart actief worden. Versla ze (GUST BELLOWS op propeller, steekaanval op kristal) en de poort zal open gaan.

Ga nu door de poort zodat je opnieuw bij he begin uitkomt en leg de orb op de gewenste plek. Het fort van de piraten gaat open en je kunt het schip nu zoeken.

Ga door de poort links onder in de kamer en je komt buiten uit. Draai je buiten om en in de lucht zie je een clawshot target. Schiet je omhoog met je CLAWSHOTS tot je bovenop het fort zit. Loop nu naar de GODDESS CUBE en doe er een Skyward Strike op. Keer daarna terug naar de schipper.

ZOEKEN van SANDSHIP
De schipper zegt je dat het schip waarschijnlijk onzichtbaar aan het rondvaren is. Jouw opdracht om het te vinden!

Vaar naar het noord-oosten en gebruik dowsing om het onzichtbare schip te vinden. Achtervolg het en schiet erop met je kannon als je denkt dicht te zijn (dowsing piept heel sterk). Als je het raakt, zul je het tijdelijk zien. Achtervolg het daarna nog verder. Raak het schip 3 maal en je kunt aan boord gaan van het SANDSHIP...

Interessante Links




Reclame