Overige


WALKTHROUGH : DEEL 9 : LANAYRU MINING FACILITY


OVERZICHT KAMERS
Kamer  01 : De kamer waar je binnen komt
Kamer  02 : De kamer na Kamer 1 (met de 2 3-koppige beesten)
Kamer  03 : De grote kamer N van Kamer 2
Kamer  04 : De kamer rechts van Kamer 2 (openen met sleutel)
Kamer  05 : De kamer N van Kamer 4 (met de GUST BELLOWS)
Kamer  06 : De kamer links van Kamer 2
Kamer  07 : De kamer N van Kamer 6 (met de DUNGEON MAP)
Kamer  08 : De kamer links van Kamer 3 (via kruipgang)
Kamer  09 : De kamer rechts van Kamer 3
Kamer  10 : De kamer N van kamer 9 (met de BOSS KEY)
Kamer  11 : De kamer met de baas

KAMER1
Neem je BEETLE en smijt bommen in de deuren. Loop daarna via deze deuren over het drijfzand. Links en rechts van het platform hangt een hendel (2 hendels dus). Als je aan de rechtse hangt, kun je aan een kist met een rode rupee erin. Als je aan de linkse hangt, zal de poort naar Kamer 2 open gaan. Verder kun je achter de andere deuren in de kamer nog wat rupees vinden. Ga nu naar KAMER 2.

KAMER2
In deze kamer zitten 2 3-koppige beesten. Dood ze door de 3 koppen tegelijk eraf te slaan. Ga daarna rechtdoor en duw links de kist tegen het platform. Klim op de kist en zo op het platform (gebruik de A knop!) om uiteindelijk door de poort op het einde van de kamer naar KAMER 3 te gaan.

KAMER 3 & de SLEUTEL
Je komt nu in een grote rechthoekige kamer maar je kunt eigenlijk geen kant op. Gebruik je BEETLE om een bom vanop een pijler te nemen en smijt deze bom op de kist die rechts voor een hoge ladder staat. Als de kist opgeblazen is, kun je naar het platform voor de ladder springen. Klim daarna op de ladder en open bovenaan de kist met de SMALL KEY erin. Keer daarna terug naar KAMER 2.

Interessante link

KAMER 2 & de SLEUTEL
In de kamer gekomen, ga je met de sleutel naar de rechtse poort van KAMER 2. Open de poort en ga KAMER 4 binnen.

KAMER 4 & de TIMESHIFT
Volg de transportband naar rechts en klim op een net naar boven. Schiet eerst de vijanden eraf met je Beetle of Katapult. Bovenaan kom je voor een hoge ladder die bovenaan geblokkeerd wordt door een kist. Gebruik je BEETLE om een bom te nemen dichtbij de ingang van de kamer en de bom op de kist bovenaan de ladder te werpen. Klim de ladder op en ga op de schakelaar staan zodat de timeshift steen tevoorschijn komt. Gebruik de BEETLE om de steen te activeren.

Klim van de ladder naar beneden en ga rechts over de rode transportband. Loop erover door te dashen (druk A) richting het hek zodat je in de tegengestelde richting loopt zoals de band rolt. Versla daarna de laser schietende vijand. Sla horizontaal de vijand in 2 en steek daarna met je zwaard in het oog. In deze kamer zijn wel meer dergelijke vijanden te vinden die je op dezelfde wijze kunt doden. Loop nu verder over een volgende transportband op dezelfde wijze. Klim daarna op de hoge ladder voor je en hang aan de hendel zodat een poort opent.

Klim van de ladder en loop op de rode transportband tegen de stroom in en neem de groene bollen om je stamina bij te vullen (en ontwijk de vijanden). Loop zo tot je aan de overkant bent. Daarna ga je naar rechts het hoekje om en loop op de transportband naar boven. Bovenaan de transportband is opnieuw een hendel te vinden waar je aan moet hangen om een poort te openen.

Volg de transportband nu terug naar beneden en ga door de deur naar KAMER 5.

KAMER 5 & de GUST BELLOWS
Ga naar rechts en klim op de ladder zodat je op het verhoog komt. Spring nu van verhoog naar verhoog zonder op de grond te komen. Volg de muur langs de rechterkant om een ladder te bereiken in het N van de kamer. Klim op de ladder en in de kist vind je de GUST BELLOWS.

Ga nu naar beneden tussen de verhogen. Links in de kamer vind je een kist met een GOLDEN SKULL. Slalom daarna tussen de pinnen terug naar het begin van de kamer en kruip opnieuw op het verhoog. Ga deze maal via de platformen richting de de linkse door in deze kamer. Gebruik je katapult, zwaard of GUST BELLOWS om de stekelvijanden tegen de rotsen op de platformen te blazen zodat ze opgeblazen worden. Eens je voor de deur staat, moet je met je GUST BELLOWS eerst het zand wegblazen. Ga daarna door de deur verder naar KAMER 3.

KAMER 3
Je komt bovenaan in de kamer uit. Duw de kist van voor de ladder en ga via de ladder naar beneden. Ga daarna verder naar KAMER 2.

Interessante link

KAMER 2 & de GUST BELLOWS
Aan 1 van de 2 zijden van het platform is een kist voor de helft in zand ingegraven. Blaas het zand weg met je GUST BELLOWS tot een schakelaar vrij is; deze schakelaar opent een poort. Schuif de vrijgeblazen kist erop zodat de poort open blijft. Ga daarna door de poort naar KAMER 6.

KAMER 6 & de TIMESHIFT
Loop over het drijzand van platform naar platform tot je bij een gesloten poort aan je rechterkant komt. Loop daar nogmaals naar een platform (in de hoek van de kamer) waar een grote zandheuvel is. Blaas het zand weg met je GUST BELLOWS en een timeshift steen komt tevoorschijn. Sla erop zodat zand in de kamer verdwijnt.

Ga op het karretje staan en blaas tegen de propeller zodat je vooruit komt. Blaas aan de juiste kant! (blauw/rood vooruit/achteruit) Eens je aan de overkant bent, ga je naar rechts en blaas om het karretje naar je te krijgen. Spring erop en blaas jezelf opnieuw vooruit. Stop bij kist waarin een MONSTER HORN zit. Keer daarna terug naar de gesloten poort.

Boven de gesloten poort is een propeller waarop je met je GUST BELLOWS moet blazen zodat de poort opent. Ga door de geopende poort en versla de laser schietende vijand. Ga daarna naar beneden via de ladder. Blaas op de propeller van het karretje en loop mee naar rechts. Kruip op het karretje als je kan en blaas jezelf daarna terug naar links.

Kruip nu op de ladder voor je en versla nogmaals de laser vijand. Blaas op de propeller in de muur en de poort opent. Ga door de poort naar KAMER 7.

KAMER 7 & de DUNGEON MAP
Versla de 2 3-koppige vijanden. Blaas daarna het zand bij steen weg zodat je ze kunt verslepen. Versleep de steen zodat je op het verhoog kan. Via de verhogen aan de zijkant kun je op einde (3 verhogen) nog een AMBER RELIC vinden als je het zand wegblaast. Keer daarna terug over de verhogen naar de gesloten poort.

Blaas met je GUST BELLOWS door de poort het zand weg zodat de timeshift steen vrij komt. Schiet daarna met je katapultop de steen. Er verschijnt nu een nieuwe vijand. Versla de vijand door op zijn propeller te blazen met de GUST BELLOWS en dan op de 2 kristallen te slaan. Als hij dood is, gaat de poort open naar de kist met DUNGEON MAP. Daarna ga je door de andere geopende poort naar KAMER 3.

KAMER 3 & de KRUIPGANGEN
Blaas zand weg bij de gesloten poort en ga op de schakelaar staan. Nu is de shortcut geopend!

Kijk op de kaart om de paadjes onder het drijfzand te zien. Volg het paadje tot je links een klein kamertje op je kaart ziet. Blaas het zand weg, tot een kruipgang zichtbaar wordt. Kruip in de gang en volg deze tot je bij een kist komt met een BLUE BIRD FEATHER. Ga daarna terug naar de kamer.

Volg het pad verder tot je bij een 2e kruipgang komt. Volg deze nu verder tot je in KAMER 8 komt.

Interessante link

KAMER 8 & de OPKUISDIENST
Deze kamer bestaat uit een doolhof met pinnen die uit de grond schieten. Blaas het zand weg met de GUST BELLOWS zodat je het doolhof beter kan doorlopen. Onder het zand vind je een kist met een rode rupee en een schakelaar die de poort opent. Activeer de schakelaar door erover te lopen en ga daarna door de poort opnieuw naar KAMER 3.

KAMER 3 & de MIJNKARREN
Ga naar het karretje voor de afgrond en doe er een steekaanval op. Er zal een timeshift gebeuren en het karretje zal nu beginnen rijden. Loop achter het karretje om over de kloof te raken. Je komt uiteindelijk aan een poort die gesloten is en die je kunt openen door met je GUST BELLOWS naar propeller te blazen boven de poort. Volg het karretje doorheen de gehele kamer. Schuil erachter als er laser vijanden op je schieten.

Als je helemaal rechts in de kamer zit, zul je met je karretje een propeller in de muur passeren (kijk naar rechts). Blaas erop zodat de poort opent. Als je met je kar op het einde komt moet je steken om de timeshift af te zetten en daarna nogmaals om hem weer aan te zetten. Nu keer je met de kar terug tot je bij de geopende poort komt met de laser vijand ervoor. Dood de vijand, of loop er snel voorbij, en ga naar KAMER 9.

KAMER 9 & de TIMESHIFT
Loop over de transportband en ontwijk de stoomwolken. Klim op naar rechts op het hek (en ontwijk opnieuw de stoomwolken) tot je boven bent. Ga boven naar rechts en aan de muur zul je deuren zien waar bommen in gegooid kunnen worden. Doe dit 2 maal na elkaar en je zult naar een plateau kunnen springen waar een zandhoop ligt. Blaas deze zandhoop weg met je GUST BELLOWS en sla op de timeshift steen.

Keer nu terug over de deuren en versla de laser vijand. Loop nu over de transportband (loop richting muur) naar de overkant. Ga aan de hendel hangen zodat het karretje naar je komt en blaas jezelf naar de overkant.

Werp nu bommen in de 3 deuren links van je. Deze duiden de volgorde aan die je straks nodig zult hebben. Loop nu verder naar het einde en blaas het karretje in het midden van de kamer naar rechts. Beweeg mee naar rechts tot je niet meer verder kan. Ga nu terug op het karretje van daarnet en blaas het tot in het midden. Spring nu op het karretje dat je helemaal naar rechts blies en blaas jezelf naar de overkant.

Ga nu naar het volgende karretje en blaas jezelf voorbij 3 deuren waar je bommen in moet werpen. Er zullen 3 kristallen verschijnen. Raak ze in deze volgorde met je BEETLE: links, rechts, midden. De deur naar KAMER 10 gaat open.

KAMER 10 & de BOSS KEY
Versla de 2 vijanden door op hun propeller te blazen met je GUST BELLOWS en daarna de kristallen te raken. Als het lukt, krijg je de BOSS KEY. Ga nu via KAMER 9 terug naar KAMER 3 via de transportband in het midden van de kamer.

KAMER 3 naar de baas
In KAMER 3 kun je links nog een kist met een rode rupee vinden. Als je deze genomen hebt, doe je een steekaanval op de kar en spring je op het platform. Blaas jezelf vooruit tot je bij de deur komt die je naar de baas brengt. Steek je sleutel in de poort en ga binnen in KAMER 11.

KAMER 11 & MOLDARACH
Ga KAMER 11 binnen en versla MOLDARACH. Versla hem door eerst de scharen verschillende malen te raken. Let op de richting van de scharen! Soms moet je verticaal slaan, soms horizontaal. Na enkele slagen zijn de 2 scharen weg en kruipt de vijand in het zand.

Nu moet je de vijand zoeken door met je GUST BELLOWS zand weg te blazen tot hij helemaal bloot is. Daarna moet je steken in zijn oog. Na enkele malen is hij dood.

Neem de HEART CONTAINER en ga door de deur naar buiten.

Interessante Links




Reclame